Co powinno znaleźć się w hotelowym lobby?

4 stycznia 2018

Rozciągające się tuż przy wejściu do hotelu lobby to o wiele więcej niż po prostu hol z recepcją. Poza tym, że pełni ono funkcję reprezentacyjną i z niego rozchodzą się ciągi komunikacyjne, spełnia także inne role. Zależnie od wielkości i aranżacji przestrzeni może łączyć się z barem, strefą relaksu. Z pewnością trzeba też zaplanować w nim miejsce, gdzie goście mogą porozmawiać czy poczekać np. na taksówkę. Oto niezbędne elementy dobrze urządzonego lobby w hotelu.

Recepcja

Najbardziej funkcjonalnym i eleganckim rozwiązaniem jest zamówiona na wymiar, dopasowana idealnie do projektu wnętrza lada. Powinna ona zapewniać komfortowe stanowisko pracy, a gościom gwarantować wygodę i dyskrecję. Nie trzeba chyba nikomu przypominać, iż wszystkie dokumenty, klucze, karty dostępu itp. powinny być dostępne jedynie dla personelu, a żaden bałagan czy zbędne przedmioty nie powinny być widoczne z drugiej strony lady.

Miejsce do siedzenia – eleganckie kanapy i fotele

Nawet w małym i skromnym holu konieczny jest kącik, który będzie pełnił rolę poczekalni. To miejsce, gdzie goście mogą np. już po wymeldowaniu poczekać na transport, spotkać się z kimś z zewnątrz albo czekać na załatwienie formalności lub dostarczenie czegoś na specjalne zamówienie. Wybierając sofy i fotele, należy oczywiście dobrać je stylem do całego wnętrza – czy będą one nowoczesne albo pełne przepychu, czy wpisujące się w przyjazny minimalizm wystroju. Dobrze jest ustawić meble do siedzenia w zacisznych lożach lub oddzielić je od ciągu komunikacyjnego chociażby za pomocą okazałych roślin doniczkowych lub częściowego przepierzenia.

Bar lub inne miejsce z przekąskami

W obiektach niższej klasy znaleźć można niekiedy po prostu automaty z napojami i przekąskami. To oczywiście nie wchodzi w grę, gdy mówimy o eleganckich miejscach. W większości hoteli do restauracji wejść można zarówno wprost z ulicy, jak i od strony recepcji. Ponadto dobrym rozwiązaniem jest również lobby bar. W tym miejscu goście mogą dyskretnie omawiać interesy po godzinach albo po prostu szampańsko się bawić, często przez całą dobę. Jeżeli bar połączony jest z częścią recepcyjną, to ważne jest jego umiejscowienie na uboczu i wyraźne wydzielenie. To zapewni dyskrecję i komfort korzystającym z niego i spokój załatwiającym swoje sprawy w recepcji. Dobrze pasować do takiego miejsca będą barowe stołki, natomiast stoliki lub loże wyposażyć można w skórzane sofy i narożniki.

Odpowiednie oświetlenie i dekoracje

Bez nich żadne z wyżej wymienionych elementów nie będą wywierały należytego wyposażenia. Oświetlenie lobby musi być zróżnicowane, składające się z wielu punktów, tak aby odpowiadało różnym potrzebom. Jasne i przyjazne przy samej ladzie recepcyjnej, miękkie i niezbyt mocne w miejscu, gdzie stoją meble do siedzenia, dyskretne, nastrojowe, być może kolorowe przy barze. W centralnej części holu znakomity będzie żyrandol, natomiast loże do siedzenia oświetlą kinkiety lub eleganckie stojące lampy. Część lobby z recepcją i poczekalnią to znakomite miejsce na dekoracje, w tym dzieła sztuki, a także estetycznie oprawione podziękowania, autografy i zdjęcia, jeżeli właściciel hotelu je kolekcjonuje i chce się nimi pochwalić.

Napisz komentarz